torstai 6. elokuuta 2020
Ikkunannostimen korjausta ja ylimaalauksen ihmeitä.
Huonosti olen muistanut päivitellä blogia. GLD on maannut pressun alla, kahteen vuoteen en ole muistanut katsastaakaan.
Renkaissa ei ole ilmaa nimeksikään, joten sitä pitää lisätä. Muistaakseni viime katsastuksessa tuli penalttia liian alhaisesta rengaspaineesta. Hieman alkavat vanhat renkaat falskata.
Puhallin ei toimi, sulakerasiassa on hapettumaa ja saan tosiaan taistella noitten vanhan mallisten sulakkeitten kanssa, että saa niille kunnon kosketuksen.
Teen liuotinpesun ja totean, että ruoste on taas edennyt. Ei mikään yllätys.
Parin ylimääräisen maalikerroksen alla kosteuden on helppo temmeltää. Kun hieman pintaa rapsuttaa, löytyy kaikenlaista. Tuo beige ei siis ole hiontaväriä, vaan mustaa edeltävä pintaväri. Punainen on alkuperäinen.
Ikkunannostin kuskin puolella ei toimi. Avaan ovipahvin ja totean, että ikkuna on irrallaa ja nostovaijerin laippa on rustunut irti.
Huolellinen puhdistus ruosteesta, hitsaus kiinni ja suojaus sinkkimaalilla ja kotelosuojalla. Tulipa samalla voideltua nostomekanismi ja tiivistettyä pahvinalusmuovi, kyllä kannatti.
Seuraavaksi pitäisi tarjota katsastukseen: saa laillisen luvan ulkoiluttaa autoa ilman seisontavakuutuksen keskeytystä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti