Vaihdoin apparin puolelle napsuttelevan vetonivelen, jonka vaihto on normaalisti tähän versioon kuin pala kakkua. Nivelen sisässä oleva sokka ei kuitenkaan natanut periksi, joten nivel piti hajottaa rälläkällä.
Sama hommasitten toisinpäin: vaikka oli Löbrön nivel, ei c-mallin sokka suostunut painumaan kunnolla kasaan, mutta voimalla sen lopulta sai antautumaan.
Napsutus hiljeni, mutta Golf alkoi pissiä alleen reilusti ja maistotulos kertoi aineen olevan dieseliä. Aluksi luulin, että vuotaa suuttimen juuresta, mutta tarkemmin tutkittuani totesin vuotavan kylmäkäynnistysvivun akselilta. Suihkin jarrukliineriä tienoille ja moottori ryntäsi selvästi hönkäistyään höyryjä -ilmeisen vahva vuoto siis.
Akselilla ei ilmeisesti ole muuta kuin o-rengas, mutta siihen ei pääse käsiksi pumppua irrottamatta. Pitää etsiä varalle toinen pumppu ja /tai rempata tätä ja vaihtaa samalla jakopään hilut.
Löytäisi vain kohtalaisen vähän ajetun vastaavan, niin olisi sen puoleen turvalliset kilometrit. Purkamoilla on kohtalaisen paljon 1.6 vaparin dieselpumppuja, mutta joko km-lukema ei ole tiedossa tai osanumero ei aivan täsmää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti